Thursday, February 18, 2010




hahaha..lawak3..rofl

nak crite sket r pengalaman saye malam ni...

tadi saye kuar naek moto nak gi bli kfc..dlm perjalanan balek tu..ade polis tahan kat depan..

(dalam hati) fuh, slamat aku bwk lesen aku..

ok2..saye pun brenti..dik, kluarkan ic ngan lesen..
dengan penuh keyakinan membawa kluar ic n lesen..die pun tngok ngan pnuh hairan..

(dlm hati)muke aku cam penjenayah yang dikehendaki ke?..

die g dpn moto..L mane ni xlekat?..alamak..saye lupe plak moto xlekat L..xpe kontrol2..saye pun senyum je..ade sorg anggote polis tu dh bwk kuar kertas saman dh..

(dlm hati) abes aku..

ni nak wat camne ni bang?..tanye sorg anggote bru..td die pki helmet x?..lalu kwan die pun menjwp..die pki td..abes tu camne ni?..tanye beliau lg..saye masih lg kontrol senyum..dtg sorg anggote len kat saye..len kali tampal r L..bukan mahal pun..kfc bleh bli..dh..jln r..saye pun berlalu sambil mengucapkan trimas..

(dalam hati) seb baek..

sesudah sampai d rumah..saye pun trus pk..knape aku xbiar je dorg samn je r?..knape aku xngaku je ksalahan aku tu r?..mcm2 persoalan timbul dlm kpale otak ini..waduh2..ttbe terpk plak..sbb sifat camni lah yang menyebbkan Islam jatuh..kite xpnh nak ngaku kesalahan kite sndri..tau nak slahkan org len je..jdkanlah crite ari ni sbagai pengajaran..kepade mereka yang mempunyai lsen besar..tampal lah ape yang patut di tampal tu..sbb kite wat satu kesalahan..tp cube kite pk..polis tu lepaskan kite..adakah die melanggar amanah die?..kalau btul..maknenye kite dh menzalimi mereke..ish3..kesian mereke..nampak kan impak nya..

fuih..sok nak gi jalan jauh lg ni..kne bli n tampal gak L sok..adoi..

1 comment:

  1. KFC??? What??
    tergamak kamu makan kfc tanpa saya~
    hahahah.

    oh..kalo moto lesen L boleh bawak dah ek?
    oh...

    ReplyDelete